SBPIR

Jak Zawierać Ubezpieczenie?

Ubezpieczenia KÓŁ GOSPODYŃ WIEJSKICH

JAK ZAWIERAĆ UBEZPIECZENIE?

Zawarcie ubezpieczenia dla Koła Gospodyń Wiejskich (KGW) to prosty proces, który można przeprowadzić online lub w formie tradycyjnej (papierowej). Ubezpieczenie obejmuje ochronę zdrowia, mienia oraz odpowiedzialności cywilnej, zapewniając pełną ochronę członkom koła.

Proces zawierania ubezpieczenia

1. Aby przystąpić do programu, należy najpierw pobrać i wypełnić wniosek ubezpieczeniowy, dostępny na stronie internetowej. Wybierając odpowiedni wniosek ubezpieczeniowy, taki jak NNW (ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków) lub ubezpieczenie Mienia i OC, pobrana zostanie paczka dokumentów, która zawiera zarówno wniosek, jak i szczegółowy program ubezpieczenia.

2. Wypełniony wniosek należy przesłać na adres e-mail: kontakt@stowarzyszeniebpir.pl lub wysłać pocztą na adres Kancelarii Brokerskiej MODUS: ul. Gałeckiego 14, 96-100 Skierniewice. Pamiętajmy, aby dokładnie uzupełnić wszystkie niezbędne informacje i upewnić się, że wybrane opcje ubezpieczenia odpowiadają potrzebom i oczekiwaniom twojej organizacji.

3. Wypełnienie wniosku jest bardzo proste i intuicyjne. Wymaga podania podstawowych danych kontaktowych, takich jak: Nazwa Koła/Związku/Stowarzyszenia, Siedziba, NIP, REGON, Numer telefonu, Adres e-mail, oraz Rodzaj prowadzonej działalności. Te informacje są niezbędne do prawidłowego przeprocesowania wniosku przez Ubezpieczyciela celem zapewnienia optymalnej ochrony. W przypadku wniosku NNW należy również wypełnić listę osób, które mają zostać objęte ochroną.

4. Następnie, w zależności od potrzeb, należy wybrać interesujący nas wariant ubezpieczenia. W przypadku wniosku o ubezpieczenie mienia i OC, istnieje możliwość wyboru jednego z trzech wariantów: ubezpieczenie mieniaubezpieczenie OC, lub oba warianty łącznie.

Korzyści z ubezpieczenia

Program ubezpieczeniowy zapewnia kompleksową ochronę. Dzięki temu, Koła Gospodyń Wiejskich mogą spokojnie realizować swoje działania, wiedząc, że ich członkowie oraz zasoby są zabezpieczone na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń. Odpowiednio dobrany zakres ochrony minimalizuje ryzyko finansowe w razie wystąpienia nieszczęśliwych wypadków, strat materialnych czy szkód wyrządzonych przez osoby trzecie, co pozwala skupić się na dalszym rozwoju organizacji.

Procedura zgłaszania szkód

W przypadku wystąpienia szkody, zarząd Koła Gospodyń Wiejskich jak najszybciej powiadamia KB MODUS w formie telefonicznej lub mailowej o zaistniałym zdarzeniu lub bezpośrednio powiadamia Ubezpieczyciela na niżej wymienione adresy. Do zgłoszenia szkody niezbędne jest przekazanie informacji dotyczących daty i miejsca zdarzenia, przyczyny wystąpienia szkody, określenia jakie mienie zostało utracone lub zniszczone wraz z podaniem jego szacunkowej wartości. Przy wystąpieniu zdarzeń powodujących szkodę należy niezwłocznie powiadomić:

  • straż pożarną – przy szkodach pożarowych i zalaniach
  • policję – przy szkodzie kradzieżowej, włamaniach i dewastacji
  • pogotowie – przy szkodach osobowych
 

Zgłoszenia szkody można dokonać na kilka sposobów:

1. Telefonicznie: Szkodę można zgłosić pod numerem telefonu. Operator udzieli wszelkich niezbędnych informacji oraz przeprowadzi przez cały proces zgłoszenia szkody:

  • W przypadku szkody z ubezpieczenia NNW: pod numerem telefonu – 22 469 69 69
  • W przypadku szkody z ubezpieczenia Mienia i OC: pod numerem telefonu – 22 501 61 00
  •  

2. Mailowo: Zgłoszenia można dokonać, wysyłając e-mail na jeden z podanych adresów. W wiadomości należy szczegółowo opisać szkody oraz podać dane ubezpieczającego.

  • W przypadku szkody z ubezpieczenia NNW: kontakt@wiener.pl
  • W przypadku szkody z ubezpieczenia Mienia i OC: szkody.korporacyjne@wiener.pl
    •  

3. Za pośrednictwem formularza online: Szkodę można zgłosić również online, korzystając z formularza dostępnego pod jednym z podanych adresów. Formularz przeprowadzi przez kolejne kroki, umożliwiając dokładne zgłoszenie zdarzenia.

4. Za pośrednictwem Kancelarii Brokerskiej MODUS: Zgłoszenie może być również przekazane w formie oświadczenia lub notatki służbowej. Osoby dedykowane do nadzoru nad procesem likwidacji szkód przez Kancelarię Brokerską Modus:

  • Dorota Kupczyk-Radzikowska: tel. 727 606 507, e-mail: szkody@modusbroker.p
  • Ewa Mozga: tel. 885 805 558, e-mail: szkody@modusbroker.pl
  •  

Szkodę należy zgłosić do Kancelarii Brokerskiej Modus Sp. z o.o. i niezbędnych służb niezwłocznie po jej wystąpieniu lub powzięciu wiedzy o jej wystąpieniu, jednak nie później niż w ciągu 7 dni (w przypadku kradzieży nie później niż 3 dni, a kradzież zwykła – 48h) od jej powstania lub powzięcia wiadomości o jej powstaniu – konieczność zawiadomienia organów dochodzeniowo-śledczych przy szkodach kradzieżowych.

W każdym przypadku zaistniałego zdarzenia przesłanie dokumentów w formie elektronicznej nie zwalnia z obowiązku prowadzenia dokumentacji w formie papierowej, która jest przechowywana w Państwa siedzibie właściwej dla miejsca wystąpienia zdarzenia.

Jeżeli Ubezpieczający lub Ubezpieczony umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa nie dopełnili obowiązków mających na celu ratowanie, zapobieżenie szkodzie lub zmniejszenie jej rozmiarów, Ubezpieczyciel jest wolny od odpowiedzialności za szkody powstałe z tego powodu. Jeżeli istnieje uzasadnione podejrzenie, że szkoda jest wynikiem przestępstwa, Ubezpieczony jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Policję.

Zawarcie Ubezpieczenia Krok po Kroku